Μην κάνεις λοιπόν χρήση βίας, στη διδασκαλία των παιδιών αλλά να τ'ανατρέφεις με παιχνίδια, για να μπορέσεις κι εσύ να διακρίνεις ακόμα περισσότερο αυτό για το οποίο το καθένα τους είναι γεννημένο. (Πλάτωνας)

Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2013

Ένα χρόνο μετά.....
( Μέρος 1ον...)

Θέλοντας να βοηθήσω τα παιδιά μου,να ξεφύγουν από την μιζέρια,που κάποιοι οδήγησαν την χώρα μας,πήρα πριν ένα χρόνο την απόφαση να επιστρέψω εκεί που πριν 27 χρόνια ξεκίνησα,στην Γερμανία.
Η προσωπική αναζήτηση εργασίας,για μένα ήταν εύκολη, μιας και την γλώσσα ήξερα αλλά και το πτυχίο μου ήταν από Γερμανία.
Και ομολογώ πως στάθηκα πολύ τυχερή,βρίσκοντας αμέσως δουλειά σε φορέα επιδοτούμενο από το κράτος με υψηλές (ότι αφορά τους εκπαιδευτικούς)  για Γερμανία αποδοχές.
Μια νέα αρχή λοιπόν, σε μια άλλη χώρα ,σε ένα νέο σύστημα εκπαίδευσης.
Το 60% περίπου των γερμανικών νηπιαγωγείων δουλεύουν πλέον με το "Ανοικτό Σύστημα Εκπαίδευσης" (Offenes Konzept που ξεκίνησε την δεκαετία του "70 στο Βερολίνο).
Τι είναι το Ανοικτό Σύστημα εκπαίδευσης?
Υπάρχουν διάφορες αίθουσες δραστηριοτήτων (καλλιτεχνικών,δομικού υλικού,βιβλιοθήκη,γυμναστικής,κουκλόσπιτο,κουκλοθέατρου,Μοντεσόρι, στο
 συγκεκριμένο που είμαι εγώ,ελεύθερου παιχνιδιού,πειραμάτων) και τα παιδιά ανάλογα την θέληση και τις ανάγκες τους, αποφασίσουν μόνα τους που θέλουν να είναι ,με τι θα ασχοληθούν και το πόσο χρόνο θα παραμείνουν εκεί.
Την ίδια ελεύθερη επιλογή του χώρου έχει και ο εκπαιδευτικός καθημερινά.
Στην αρχή ,ομολογώ,πως δυσκολεύτηκα λίγο,μετά από 22 χρόνια συνήθειας στο ελληνικό σύστημα,αλλά σύντομα κατάφερα να μπω στο "νόημα" του Ανοικτού Συστήματος,όπου βασική αρχή είναι 1ον."Ο ρόλος του εκπαιδευτικού, που δεν είναι "ο δάσκαλος" αλλά ο παρατηρητής , ο βοηθός, ο συνεργάτης του παιδιού "και 2ον "Η καλή επικοινωνία και συνεργασία με τους συναδέλφους".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου